Business loves IT

IT osztály

Ennyibe kerül valójában egy IT rendszer

2017. november 24. - kazaipeti

Ha valamilyen új informatikai rendszert vezetünk be vagy elkezdünk egy szolgáltatást használni, akkor általában az ár az egyik legfontosabb tényező. Ez teljesen rendben is van, hiszen a nap végén a bevételből levonjuk a költségeket és a végén keletkező profit miatt dolgoznak a cégek. Önmagában egy projekt díj, egy havi díj azonban nem jelent semmit, kell hozzá egy viszonyrendszer, amibe helyezve el lehet dönteni, hogy az adott szolgáltatás megéri-e a cégnek vagy sem. 

balancing-2939271_1920.png

Költségek:

  • Mennyi az adott rendszer licence költsége 1 évre vetítve?
  • Mennyibe kerül bevezetni az adott rendszert? Mennyit fizetek az integrátornak?
  • Mennyi munkaerőt igényel tőlem a rendszer bevezetése? Konzultáció, tréningek, tesztelés, éles üzem, stb. az ezekre szánt munkaórák száma szorozva az adott emberek rezsi óradíjával
  • Mennyibe kerül az adott rendszer fenntartása 1 évre vetítve? Szerver beruházás vagy bérlés, áramfogyasztás, üzemeltetés, stb.


Nyereség:

  • Hatékonyságnövelés/ Költségcsökkentés:
    • Ennyivel gyorsabban tudja elvégezni az adott feladatot a munkavállaló, ha ezt használja a jelenlegi folyamatok helyet
    • Ennyivel kisebb eséllyel követhet el hibát a munkavállaló, ha ezt használja a jelenlegi folyamatok helyett.
    • Ennyivel kevesebb emberrel tudjuk ellátni az adott feladatot, a megspórolt erőforrást pedig máshová tudom csoportosítani.
  • Profit növelés:
    • Ha ezt a rendszert használjuk, akkor ennyivel nagyobb bevételt tudunk generálni
    • Ha ezt a rendszert használjuk, akkor növelni tudjuk az ügyfeleink elégedettségét, így tovább maradnak az ügyfeleink, nagyobb eséllyel ajánlanak minket tovább.

Ha ezeket megfogalmazom magamnak és forintosítom, akkor megkapom azt a viszonyrendszert, amiben képes lehetek döntést hozni, egy adott rendszer szükségességéről, arról, hogy személy szerint nekem megéri-e vagy sem. Ha úgy döntöttem, hogy megéri, akkor pedig ezek lesznek a viszonyszámaim, amikhez képest mondjuk fél vagy egy év után viszonyítani tudok és láthatom, hogy valóban hasznos-e a kiválasztott rendszer. 

Néhány példa:

- Havonta 100.000 Ft-ot kifizetni Adwords kampányra sok, ha nem generál legalább ennyi profit növekedést, de havonta 1.000.000 Ft sem sok, ha az kétszeres profitnövekedést okoz.
- Egy CRM rendszerre elkölteni havonta 20.000 Ft-ot értékesítőként sok, ha nem növekszik az értékesítő hatékonysága, de nagyon kevés akkor, ha ennek a használatával egy értékesítő havonta kettővel több  eladást tud lezárni.(sőt, már nagyon régen meg kellett volna lépni, mert ennyi nyereségtől esett el a cég)
- Havonta egy e-mail postafiókra elkölteni 900 Ft-ot soknak tűnik, de ha hozzászámoljuk a saját szervereink valós fenntartási költségeit és hogy az milyen szintű szolgáltatást és biztonságot nyújt (almát az almával), akkor hirtelen nagyon olcsó lesz. 

A bejegyzés trackback címe:

https://itosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr8313346655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása